Tuntikuvaukset

Aerobic

Perus-aerobicia askelsarjoineen, lyhyt lihaskunto-osuus lopussa

Asahi

Helppo suomalainen liikuntamuoto, joka sopii myös liikuntaa aloitteleville

Balletone

Balletone on ammattitanssijoiden kehittämä harjoitusmuoto, joka sopii kaikille peruskuntoilijasta aktiiviliikkujiin. Balletone on ainutlaatuinen yhdistelmä voima-, liikkuvuus- ja koordinaatioharjoittelua. Yhdistelmä balettia, pilatesta ja venyttelyä. Balletone parantaa liikkuvuutta, koordinaatiota, tasapainoa, ryhtiä ja opettaa löytämään sekä käyttämään kehon syviä lihaksia. Balletone lisää voimaa ja kestävyyttä samalla parantaen aerobista kuntoa. Ulkoinen olemus paranee, vartalo kiinteytyy ja lihaksiin tulee tanssijamaista linjakkuutta. Balletone on ammattilaisten kehittämä liikuntamuoto ja siitä johtuen tunnilla käytettävät liikkeet ovat tehokkaita ja turvallisia. Liikkeet ovat nivelystävällisiä ja näin ollen laji sopii kaikille.

Body

Lihaskuntotunti yleensä apuvälineitä käyttäen

Body FlowTonic

Keskitytään kehon voiman kehittämiseen. Harjoitteissa hyödynnetään pehmeitä liukulevyjä (lettuja). Tunnilla on hyvä käyttää jumppatossuja tai jarrusukkia

BodyBarbic

Helppo alkulämmittely, tunnilla tehdään erilaisia lihaskuntoliikkeitä/sykkeennostoja 1 min kerrallaan. Tehokas tunti.

Body Step

Puolet tunnista liikettä ja sykkeen nostoa laudan kanssa, puolet lihaskuntoa kehonpainolla ja vaihdellen välineiden kanssa. Tunnilla helppoja askelluksia. Sopii kaiken kuntoisille.

Core

Tunnilla keskitytään vahvistamaan keskivartalon lihaskuntoa. Parannetaan selän, vatsan ja kylkien, myös syvien ja vinojen lihasten voimaa. Mukana on selän liikkuvuusharjoittelua ja kehon joustavuutta kehittäviä liikkeitä sekä venyttelyä.

Chiball

Pehmeä, kevyt, mutta tehokas tapa liikkua, apuna aromatisoitu pallo (ei tarvita omaa)

DanceBic

Helpohkoja tanssillisia sarjoja symmetrisesti molemmille puolille.

DanceMix

DanceMix on jatkuva (non-stop) latinalaistanssien tunti, jossa on yli 10 erilaista latinalaista tyyliä ja koreografiaa. Koreografiat toistuvat useamman kerran kunkin laulun aikana. Mitään aikaisempaa tanssikokemusta ei tarvita, sopii kaikille. Koreografiat ovat ohjaajan itsensä suunnittelemia.

Easy dance

Easy dance on jatkuva (non-stop) hyvin helppo latinalaistanssien tunti, jossa on yli 10 erilaista latinalaista tyyliä ja koreografiaa. Koreografiat toistuvat useamman kerran kunkin laulun aikana. Mitään aikaisempaa tanssikokemusta ei tarvita, sopii kaikille. Koreografiat ovat ohjaajan itsensä suunnittelemia.

FitBody

Tehokas lihaskuntotunti, joka vahvistaa ja kiinteyttää kehoasi. Tunti sisältää tehokkaita treenijaksoja, joissa välillä treenataan 110% lasissa ja välillä palaudutaan.

FlowTonic

Kehittää kehon voimaa ja liikkuvuutta. Harjoitteissa hyödynnetään pehmeitä liukulevyjä (lettuja). Tunti soveltuu myös aloittelijoille. Tunnilla on hyvä käyttää jumppatossuja tai jarrusukkia.

Functional Body

Liikkuva lämmittely ja paljon liikkeitä pystyssä liikkuen. Voimistetaan kokonaisvaltaisesti kehon lihaksia.

Gymstick

Monipuolista liikuntaa Gymstickejä apuna käyttäen. Ei tarvita omaa keppiä

Hathajooga

Miellyttävän lempeä hathajooga on itsehoito- ja itsekasvatusmenetelmä, jonka perustana ovat keskittyneesti tehtävät harjoitukset, tietoinen rentoutuminen, luonnollinen hengitys ja sisäisen hiljaisuuden kokeminen.

Harjoitus sisältää lämmittely-, venyttely- ja tasapainoharjoituksia, jotka tehdään rauhallisesti omaan hengitykseen keskittyen. Hathajooga sopii kaikille ikään ja kuntoon katsomatta.

Kahvakuula

Koko kehoa kuormittava, tehokas harjoitus, joka yhdistää lihaskunnon ja kestävyystreenin. Tunti sopii aloittelijoista ja kokeneisiin voimailijoihin.

Kehonhuolto, Lempeä kehonhuolto

Eri kehonhuoltometodeja käyttäen lihaskuntoa, ryhtiä ja liikkuvuutta. Lempeä kehonhuolto sopii myös vanhemmille ja hyvin vähän liikkuville.

Kehonpaino-voima

Omaa kehoa käyttäen lihaskuntoa, voimaa ja hallintaa, toiminnallisuutta. Sopii kaikille.

Keppijumppa

Tehokasta jumppaa keppien kanssa, noin puolet liikkuvaa. Oma keppi mukaan

Kiinalainen tanssi

Kiinalainen tanssi on ammentanut aineksia niin Kiinan vähemmistökansojen perinteestä kuin ulkomailta. Kiinan monella vähemmistökansalla on värikäs tanssiperinne. Kiinalainen tanssitaide ja sen kehitys sai voimaakkaasti vaikuttteita entisestä Neuvostoliitosta 1900-luvun puolivälissä. Myöhemmin kiinalainen tanssi on ottanut vaikutteita kaikkialta maailmalta.

Kiinteytys

15-20min helppoja askelluksia, 30-35min lihaskuntoa, jossa käydään läpi isoimmat lihasryhmät ja loppuun pieni venyttely.

Krossi

Kaikenkuntoisille sopiva monipuolinen voima- ja kuntotunti, joka perustuu vaihteleviin toiminnallisiin liikkeisiin

Kunnon Jumppa

Yksinkertainen lämmittely, monipuolinen lihaskunto-osuus. Lopuksi venyttely.

Kuntonyrkkeily

Kunto kohoaa tarjoten samalla erikoisen hyvän niska- ja hartiatreenin

Kuntotanssi

Lavatansseja, tanssillista kuntoliikuntaa ja kehon huoltoa, kuten tanssijan ryhtiä ja tasapainoa. Musiikki sekä kotimaista että ulkomaista.

Latinomix

Tanssia, jossa pehmeys ja voimakkuus, rentous ja ylväys vuorottelevat ja jossa tunnetta on ripaus enemmän kuin tekniikkaa. Latinon seassa hieman itämaista.

Lavis

Lavis-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Liikkuvuus

Tunnilla availlaan kehoa käyttäen isoja liikeratoja. Dynaamisen liikkuvuusharjoittelun avulla parannetaan kehon liikkuvuutta samalla lisätään hallintaa ja voimaa liikkuvuuden rajoissa. Tunti sopii kaikille.

Mindful body

Tunti opettaa kehon tuntemusta sekä auttaa kuuntelemaan, mitä oma keho viestii ja miltä liike tuntuu: vahvistetaan syviä lihaksia, avataan liikeratoja, syvävenyttelyä

Muokkaus

Liikkeessä helppoa askellusta sekä erilaisia lihaskuntoliikkeitä, lähinnä omalla keholla tehtynä


Palloilu

Palloiluharjoituksia ja eri pelejä ilman kontakteja. Uskalla mukaan, vaikka et olisi koskaan pelannut.

Perfect Body

Tehokas lihaskuntotunti painoja ja lautaa apuna käyttäen, sykkeen kohotukset välissä

Pilates

Pilates-harjoitteiden tarkoituksena on korjata ja parantaa kehon linjausta, voimatasapainoa ja liikkuvuutta ja vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia. Selkeät harjoitukset tehdään keskittyneesti, rauhallisesti erityisen hengitystekniikan rytmittäminä. Liikkeet aktivoivat tehokkaasti kehon luonnollista ryhtiä tukevia syviä lihaksia.

Harjoitteilla rentoutetaan kehon ylimääräisiä lihaskireyksiä ja haetaan liikkumiseen virtaavuutta ja joustavuutta.

MOTTO Ota Pilatesharjoittelu osaksi elämää!

Power Core

Powercore tunti on perinteisempi jumppatunti, jossa hiki virtaa ja iloa syntyy liikkeiden ilosta! Tunti alkaa lämmittelyllä, joka voidaan suorittaa ympyrässä ja sen jälkeen siirrytään treenaamaan monipuolisesti keskivartalon lihaksia. Tunti päätetään venytyksiin. Tule ja jumppaa!

Pumppi

Tehokas lihaskuntotreeni koko keholle. Lyhyehköjä sarjoa hieman isommilla painoilla.

Rasvanpoltto

Helppoja askelsarjoja ja lihaskunto-osuus

Rumbita

Aitoa ja ihanaa flamenco musiikkia: tanssillista lihaskuntoa ja koreografiaa, sopii sekä aloittelijoille ja kokeneille tanssijoille. Tunti sisältää paljon askelkuvioita. Parantaa kestävyyttä, tasapainoa ja erityisesti keskivartalon lihaksia.

Special

Ohjelma ilmoitetaan erikseen

Step

Koreografista sarjaa laudalla, väliin muutamia lihaskuntoliikkeitä lähinnä omalla keholle tehden

TaiChi

TaiChi on monipuolinen, kaikenikäisille ja -kuntoisille sopiva liikuntamuoto, joka sopii myös raskaana oleville.

Terve selkä

Terve selkä tunnilla etsimme oikeanlaisen ryhdin ja hengityksen. Tunnilla vahvistetaan selkää, kylkiä ja vatsanpuolta monipuolisilla lihaskuntoliikkeillä oma keho painona. Lsäämme selän liikkuvuutta ja rentoutamme kehoa. Tule ja voi paremmin!

Toiminnallinen harjoittelu

Toiminnallinen harjoittelu tarkoittaa oman kehon treenaamista ja tehostamista erilaisin keinoin, harjoituksin ja apuvälinein, jotta se toimii paremmin arkielämässä. Toiminnallisen harjoittelun vaikutukset näkyvät arkielämässä parempana lihastasapainona ja kehon kokonaisuuden huippuvireessä.

Vatsa-pakarat-reidet

Keskitytään vatsa-pakara-reidet alueen lihaksien vahvistamiseen. Lopuksi venyttely.

Venyttely

Venyttely ehkäisee urheiluvammoja ja parantaa lihasten suorituskykyä. Venyttely tunti aloitetaan rauhallisella lämmittelyllä sisältäen rullauksia ja kiertoliikkeitä. Tunnin aikana käymme jalat, selän ja ylävartalon lihakset läpi pitkillä venytyksillä. Tunnin jälkeen olosi on rentoutunut ja lihakset vähemmän kipeät kuin ennen tuntia. Tule, venytä, hengitä ja rentoudu! Mukaan pitkä paita ja sukat.

Voima-liikkuvuus

Omaa kehoa käyttäen lihaskuntoa, voimaa ja hallintaa. Mukana on selän liikkuvuusharjoittelua ja kehon joustavuutta kehittäviä liikkeitä sekä venyttelyä. Tunti sopii kaikille.

Zumba

Hauska, tehokas ja helppo latinorytmeillä maustettu intervallitunti, jossa sekoittuvat eri tanssit. Liikunnan iloa; tunnilla hoidat kehoa ja mieltä. Sopii kaikille.